Eliberează-te de stress prin puterea muzicii


Muzica poate avea un efect profund atât asupra emoțiilor, cât și asupra corpului. Muzica mai rapidă vă poate face să vă simțiți mai atent și să vă concentrați mai bine. O muzică optimistă vă poate face să vă simțiți mai optimist și mai pozitiv în ceea ce privește viața. Un ritm mai lent poate să vă liniștească mintea și să vă relaxeze mușchii, făcându-vă să vă simțiți liniștiți în timp ce eliberați stresul din zi. Muzica este eficientă pentru relaxare și managementul stresului.

Cercetarea confirmă aceste experiențe personale cu muzica. Constatările actuale indică faptul că muzica al cărei ritm se află în jur de 60 de bătăi pe minut poate induce creierului o sincronizare a undelor cerebrale alfa (frecvențe de la 8 la 14 hertzi sau cicluri pe secundă). Această unde cerebrale alfa sunt observate atunci când suntem relaxați și conștienți. Pentru a induce somnul (o undă delta de 5 hertzi), o persoană poate avea nevoie să își dedice cel puțin 45 de minute, într-o poziție relaxată, ascultând muzica liniștitoare. Cercetătorii de la Universitatea Stanford (printr-un comunicat de presă din 2006) au spus că „ascultând muzică devenim capabili să schimbăm funcționarea creierului în aceeași măsură ca și medicația”. Ei au remarcat că muzica, fiind la îndemâna tuturor, poate deveni cel mai ușor instrument de reducere a stresului.

Deci, ce tip de muzică reduce stresul cel mai bine? Un pic surprinzător este faptul că instrumentele de origini nativ-americane, celtice, indiene –  cu coarde, tobe și flaute – sunt foarte eficiente pentru relaxarea minții, chiar și atunci când sunt ascultate moderat. Sunetele de ploaie, tunete și sunete ale naturii pot fi relaxante, mai ales când sunt amestecate cu alte muzică, cum ar fi jazzul ușor, clasic (mișcarea „largo”) și muzica ușoară. Dar din moment ce în muzică arareori ni se spune și despre măsura, ritmul ei, sau câte bătăi pe minut are, cum alegem muzica de relaxare care este cea mai bună pentru noi? Răspunsul se bazează parțial pe aprecierea fiecăruia: trebuie ca mai întâi să îți placă muzica și apoi să te relaxezi. Ai putea începe prin simpla explorare a melodiilor recomandate aici dar cel mai bine ar fi să experimentezi. Unele ritmuri sau melodii vă pot relaxa, altele nu. Forțându-vă să ascultați muzică de relaxare care irită vă puteți crea tensiune, nu să o reduceți. Dacă se întâmplă acest lucru, încercați să căutați alternative.

  • A Moment of Peace Meditation, (Aneal & Bradfield, „Heaven and Earth Spirits” track from Life & Love), YouTube, lovely contemporary piano music with accompanying instruments and nature scenes, 3:36.
  • Quiet Mind, (Nawang Khechog, „Quiet Mind” track 3 from Universal Love,) YouTube, relaxing Tibetan meditation flute music, 3:26.
  • Echoes of Time, (C. Carlos Nakai from the Canyon Trilogy), YouTube, serene Native American flute music, with a picture of Nakai backlit by the sun at the Grand Canyon, 3:49.
  • 2 hours of Music to calm down ANXIETY: just listen and breathe . . . (Clean Soul, Light Thought var 2, It Came Upon a Midnight Clear, Numinous Shine – Kevin MacLeod – incompetech.com), 2h

(articol apărut pe pagina Universității Nevada, Reno)

Sursa: https://www.unr.edu/counseling/virtual-relaxation-room/releasing-stress-through-the-power-of-music

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s